هر چه بیشتر یاد بدهید بیشتر یاد می گیرید.مجله آموزشی آسان بود

بخش اشتراک ویژۀ آزمایش های مربی

بخش اشتراک ویژه آزمایشگاه علوم تجربی۱

بخش مربی

گزارش کار آزمایشگاهی مکمل بسیار خوبی برای کارهای عملی است و نگارش صحیح آن می تواند به ارتقای کیفی و کمی آموزش های عملی کمک شایانی بنماید. در زیر برای آزمایش های مربی علوم تجربی۱ گزارش کارها یی تهیه شده است که امیدواریم در آموختن مطالب درسی به شما کمک کند. یادگیری نحوه نوشتن یک گزارش آزمایش کامل و ارائه نتایح و تحلیل به شکل علمی و دقیق یکی از هدفهای درس آزمایشگاه علوم تجربی است. به این منظور و برای تحلیل داده ها، ارائه و ثبت نتایج بدست آمده از آزمایشها  لازم است دانش آموزان گزارش آزمایش را تهیه و حداکثر یک هفته بعد از انجام آزمایش به  آزمایشگاه تحویل دهند.

یک گزارش آزمایش باید دارای بخشهای زیر باشد:

  • صفحه نخست شامل عنوان آزمایش، نام و نام خانوادگی آزمایشگر، تاریخ انجام آزمایش و گروه ثبت نامی
  • موضوع آزمایش
  • هدف از انجام آزمایش
  • مقدمه (کوتاه)
  • تئوری (کوتاه)؛ در صورتی که لازم به ذکر مطلبی از جزوه و یا کتابی می باشد با یک جمله منظور خود را بیان کرده و برای تفصیل به مرجع مورد نظر ارجاع دهید.
  • نحوه انجام آزمایش و نکاتی که باید در حین انجام آزمایش مورد توجه قرار گیرند(بسیار کوتاه)
  • رسم نمودارها، تحلیل دقیق داده ها و تحلیل رفتار منحنی ها در نواحی مختلف با توجه به خواسته های آزمایش
  • محاسبه خطاها (انحراف معیار میانگین) و دلایل بروز خطا
  • ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود شرایط آزمایش
  • پاسخ به سئوالات
  • جداول داده های ثبت شده

باید توجه داشت که تمامی واحدها بر حسب کتاب آزمایشگاه  آورده شده است. برای نوشتن گزارش کار ها بر روی هر کدام از عنوان ها می توانید کلیک کرده و به صفحه دانلود آن منتقل شوید.لازم به ذکر است که فقط برگه های مورد نیاز برای هر آزمایش باید پرینت گرفته شود.
تمامی گزارش کارها ،قابل چاب برای ارائه به مربی آزمایشگاه می باشد

جهت یابی با استفاده از ساعت عقربه دار

قدم می زنید و ناگهان تصمیم می گیرید که مسیر خود را عوض کنید،

 

 

 


سری ب

 

 

۵-رطوبت هوای دمی و بازدمی

کاغذ آغشته به کلرید کبالت در مجاورت هوای بازدمی صورتی رنگ شد!

 

 

 


 

 

 


 

سری ت

 

 

۱۳-مسیر های رنگی

آیا جریان الکتریسیته از محلول ها نیز عبور می کند؟

 

 

 


 

سری ث

 

 

۱۸-مولکول ها دست دردست هم

چه عاملی سبب صعود آب در طول گیاه می شود؟

 

 

 


 

سری ج

 

 

۲۴-انرژی به انرژِی

آیا بلندگوها توانایی روشن کردن لامپ را دارند؟

 

 

 


 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *